diumenge, 20 d’octubre de 2013

CAPÍTOL 23: Cupcakes de vainilla amb xocolata o #unahistòriad'amor

Estic enamorada.
Com totes les verdaderes històries d'amor, aquesta va començar una nit encara fresca de primavera. Era el dia del meu aniversari, em vaig arreglar i vaig sortir a sopar sense cap altra il.lusió que celebrar el dia dels meus anys. Res em feia pensar que aquell seria el dia. Ens vam trobar en el moment més dolç de tots els sopars que són bons sopars, a l'hora de les postres. I ja en el primer instant vaig saber que m'havia enamorat.
Les circumstàncies van fer que no poguéssim tornar a coincidir en tot l'estiu. Però el meu amor no es va esvair, més aviat es va convertir en una obsessió, no podia deixar de pensar-hi ni un sol dia. Per això, a la primera oportunitat que vaig tenir vaig tornar a aquell mateix restaurant, desitjant una segona trobada. Els nervis i les pors m'envaïen. Seria el mateix que la primera vegada? I si durant tot aquest temps de separació l'he idealitzat? I si ja no és el mateix? El recordava tan elegant, tan suau, tan dolç, tan, tan, tan... 
Per fi va arribar l'esperat moment: el moment de triar les postres. Encara nerviosa però decidida me'l vaig demanar: el meu desitjat pa de pessic d'avellanes amb praliné i sorbet de pera. I no em va decebre. Era ell, era el mateix, era perfecte. El meu acompanyant de sopar, molt amablement i havent patit la meva obsessió per aquell pastís, va demanar la recepta i el cuiner del restaurant, encara més amablement, me la va donar. No veia el moment d'encendre el forn i fer-lo. I sí, ha quedat bo però no és el mateix. Després de reflexionar-hi crec que ja sé què hi falla: li falta la intimitat i la familiaritat d'aquell restaurant, li falta anar acompanyat d'una coca de salmó marinat amb pa de cereals deliciosa, li falta no saber si de segon escollir els filets de llenguado amb salsa de taronja o el filet de vedella amb ceba dolça i foie. Li falta el restaurant, li falta que sigui el pa de pessic d'avellanes que fan a El Trispolet. Si passeu per Valls la visita és obligada!
La recepta no us la diré, veniu a Valls, aneu a El Trispolet i us el demaneu de postres. Segur que us passa com a mi i us enamoreu.
A canvi us deixo la recepta d'aquests cupcakes que també queden força bons!


INGREDIENTS per uns 12 cupcakes de vainilla amb xocolata

PEL PASTISSET:
 
150 ml de llet
200 g de sucre
3 rovell d'ou
200 g de farina
1/2 sobre de llevat (jo faig servir Royal)
100 g de mantega pomada
1 culleradeta d'essència de vainilla

PER LA XOCOLATA: 

150 g de xocolata per fondre (jo faig servir Nestlé Postres)
150 g de nata líquida

PREPARACIÓ dels cupcakes de vainilla amb xocolata

PASTISSET:

1: En un bol posem la farina i el llevat prèviament tamisats, el sucre i la mantega. Ho barregem fins que ens quedi una consistència com de molletes de pa, ho podem fer amb les mans.
2: En un altre bol batem els ous. Seguidament hi afegim la llet i la vainilla i ho remenem fins que quedi una mescla homogènia.
3: Afegim la mescla dels ous sobre la de la farina. Ho batem fins que s'hagi incorporat totalment.Atenció! No ho hem de batre massa sinó els pastissets no quedaran prou flonjos.
3: Omplim els motlles dels cupcakes fins a ¾ de la seva capacitat.
4: Es cou al forn durant uns 20-25 minuts aproximadament a 180ºC. Els deixem refredar completament.

COBERTURA DE XOCOLATA:

1: Escalfem la nata líquida sense que arribi a bullir.
2: Hi afegim la xocolata trossejada i ho remenem fins que es desfaci del tot.
3: Una vegada s'ha refredat ho batem fins que agafi una textura més cremosa.

PASTISSET + XOCOLATA:

1: Posem la xocolata dins la mànega pastissera i cobrim els pastissets.
2: Els decorem com ens vingui de gust.
3: I a menjar (sempre amb coneixement, eh!)

Nota: la recepta del pastisset és del llibre: "Baking, step by step" de Caroline Bretherton

Que vagi de gust!

2 comentaris:

  1. Acabo de descobrir el teu blog i m'he enamorat, com tu de les postres! Em faig seguidora! Petons

    ResponElimina

gràcies per arribar fins aquí!